O Γιαννης Βαρουφάκης έχει εργαστέι στην κορυφαία εταιρεία παραγωγής παιχνιδιών διαχειριζόμενος εικονικές οικονομίες (virtual economies) σε βιντεοπαιχνίδια!
Ο Βαρουφάκης δεν ήταν πάντα πολιτικός. Προσλήφθηκε τον Μάρτιο του 2012 από την Valve Corporation, την εταιρεία πίσω από μερικά από τα πιο πετυχημένα και αγαπημένα παιχνίδια στον κόσμο.
Η Valve είναι πρωτοπόρος εταιρεία παραγωγής παιχνιδιών και είναι γνωστή για παιχνίδια όπως το. Επίσης είναι η εταιρεία πίσω από την πλατφόρμα online παιχνιδιών Steam που είναι η μεγαλύτερη και κορυφαία σε online gamin. Εκεί μπαίνει ο Βαρουφάκης. Παιχνίδια όπως το Counter-Strike έχουν οικονομίες εντός παιχνιδιού που τροφοδοτούνται με πραγματικά χρήματα.
Οι παίχτες μπορούν να πληρώσουν για αντικείμενα σε παιχνίδια όπως νέα όπλα ή χειροβομβίδες, night vision γυαλιά, ακόμη και ρούχα εντός του παιχνιδιού. Αρκετά συχνά η Valve επιτρέπει στους παίκτες να εμπορεύονται αντικείμενα μεταξύ τους, πράγμα που σημαίνει ότι μια οικονομία διαμορφώνεται καθώς οι χρήστες θέτουν τη δική τους αξία μεταπώλησης σε εικονικά αντικείμενα(!).
Το Team Fortress 2, για παράδειγμα, έχει μια οικονομία που βασίζεται στα καπέλα:
Team Fortress 2 Hats at Steam Giannis Varoufakis
Όταν η Valve έκανε το Team Fortress 2 free-to-play και ετοιμαζόταν να βγάλει την Dota 2, ο Βαρουφάκης προσλήφθηκε από την Valve ως οικονομολόγος και να ασχοληθεί με το Team Fortress. Έβλεπε τις εικονικές οικονομίες στα παιχνίδια Valve και επετράπη να πειραματιστεί με τις ηλεκτρονικές αγορές. Ο Βαρουφάκης αναφέρθηκε στο ρόλο ως “ο παράδεισος του οικονομολόγου” σε μια συνέντευξή του στο στο επίσημο blog της Valve.
Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε ακριβώς τι έκανε ο Βαρουφάκης στη Valve (η διαχείριση των οικονομιών βιντεοπαιχνιδιών είναι ένα αρκετά μεγάλο project).
Κάπως έτσι μας περιγράφει ο ίδιος ο Βαρουφάκης τον ρόλο του: Η πρόθεσή μου στη Valve, εκτός από την εκτεταμένη εξόρυξη δεδομένων (data mining), τον πειραματισμό και τo calibrar-ισμα των υπηρεσιών που παρέχονται στους πελάτες βάσει τέτοιων εμπειρικών πορισμάτων, είναι να προχωρήσουμε ένα βήμα πιο πέρα: Να διαμορφώσουμε αφηγήσεις και εμπειρικές γνώσεις που α) ξεπεράσουμε τα σύνορα που χωρίζουν το «πραγματικό» από τις ψηφιακές οικονομίες και β) να συνδυάσουμε τις γνώσεις από την πολιτική οικονομία της οικονομίας των παικτών μας και από τη μελέτη της πολύ ιδιαίτερης και συναρπαστικής εσωτερικής δομής και ιεραρχίας της Valve.