Ο 3ος αγώνας της χρονιάς για το MotoGP γίνεται στο Austin των Η.Π.Α. Είναι μια από τις αγαπημένες πίστες του Marc Marquez αφού στους 6 αγώνες που έχουν πραγματοποιηθεί εκεί, έχει κατακτήσει και τις 6 pole position αλλά και τις 6 νίκες. Στα χαρακτηριστικά της πίστας, συγκαταλέγονται οι δύο χαρακτηριστικές και δύσκολες στροφές, πριν και μετά την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού αλλά και τα έντονα σαμαράκια σε αρκετές στροφές που έχουν προκληθεί από τα μονοθέσια της Formula 1 που επίσης έχουν αγώνα στην πίστα αυτή. Στο 1ο σκέλος των ελεύθερων δοκιμών, ο Marc Marquez ήταν ο ταχύτερος όλων με τους Vinales και Miller να ακολουθούν συμπληρώνοντας την πρώτη τριάδα. Στη συνέχεια, στο 2ο ελεύθερο, η θερμοκρασία ανέβηκε, οι κατηγορίες που μεσολάβησαν άφησαν γόμα στην πίστα και οι χρόνοι άρχισαν από νωρίς να βελτιώνονται. Με δεδομένο πως προβλέπεται βροχή για το Σάββατο, οι χρόνοι των αναβατών στο 2ο σκέλος, είναι πιθανό να κρίνουν τη δεκάδα που θα περάσει απευθείας στο 2ο και τελικό σκέλος των χρονομετρημένων. Ο Maverick Vinales ήταν αυτός που έκανε τον ταχύτερο χρόνο κάνοντας ουσιαστικά την έκπληξη κερδίζοντας τον Marquez. Ο Vinales φάνηκε δυνατός σε όλο το σκέλος των δοκιμών αλλά είχε κρατήσει το καλύτερο για το τέλος. Έκανε χρόνο μόλις 2 δέκατα πάνω από την περσινή pole position του Marquez και 2 δέκατα ταχύτερο από το δικό του χρόνο που πέρσι του έδωσε τη 2η θέση στην εκκίνηση.
Ο Marc Marquez προσπάθησε να αντεπιτεθεί, όμως ένα λάθος του φάνηκε να τον αγχώνει αφού έχασε χρόνο και δεν κατάφερε να περάσει στην κορυφή ούτε στον επόμενο γύρο που είχε στη διάθεση του. Περιορίστηκε στη 2η θέση, 44 χιλιοστά πίσω από τον Vinales ενώ η Honda χρησιμοποίησε στο 2ο σκέλος, φτεράκι εμπρός από τον πίσω τροχό, αντίστοιχο με αυτό για το οποίο έκανε ένσταση στη Ducati μετά τον αγώνα του Qatar.
Ο Valentino Rossi ήταν 5ος στο 1ο σκέλος, 7 δέκατα πίσω από την κορυφή. Στο 2ο σκέλος πλασαρίστηκε από νωρίς μέσα στη δεκάδα. Ο Rossi αλλά και ο Vinales φάνηκαν να περνούν πάνω από τα σαμαράκια με τις λιγότερες δυνατές ταλαντώσεις, κάτι που τους έδινε τη δυνατότητα να διατηρούν τις γραμμές και να είναι σταθεροί. Ήταν επίσης πολύ δυνατοί στο τελευταίο κομμάτι της πίστας, ανατρέποντας εις βάρος τους διαφορές. Ο Rossi ήταν ο 1ος αναβάτης που έβαλε μαλακό καινούριο λάστιχο στο τελευταίο δεκάλεπτο και επιτέθηκε στο χρονόμετρο κάνοντας τον 2ο ταχύτερο χρόνο εκείνη τη στιγμή. Στη συνέχεια υποχώρησε μέχρι την 8η θέση αλλά στο τέλος κατάφερε πάλι να βελτιώσει το χρόνο του και να ολοκληρώσει τις δοκιμές στην 3η θέση κάτι λιγότερο από 1,5 δέκατο πίσω από την κορυφή. Έτσι, οι εργοστασιακοί αναβάτες της Yamaha «στρίμωξαν» ανάμεσα τους τον Marquez.
Ο Jack Miller ήταν πολύ δυνατός και στα δύο σκέλη των δοκιμών. Ήταν 3ος στο πρώτο σκέλος και 4ος στο δεύτερο, μόλις δύο χιλιοστά πίσω από τον Rossi. Ήταν η ταχύτερη Ducati και στα δύο σκέλη και δείχνει ικανός να διεκδικήσει μια πολύ καλή θέση στην εκκίνηση. Ο Cal Crutchlow ακολούθησε στην 5η θέση με τον Alex Rins να κάνει εντυπωσιακή βελτίωση στη διάρκεια του δεύτερου σκέλους και αν ανεβαίνει στην 6η θέση.
Εντυπωσιακός ήταν ο Pol Espargaro που έφερε την ΚΤΜ στην 7η θέση για να έχουμε έτσι 5 διαφορετικούς κατασκευαστές στις 7 πρώτες θέσεις. Η καλή κατάσταση της Yamaha επιβεβαιώνεται με τις επιδόσεις των Morbidelli και Quartararo. Οι αναβάτες της Petronas Yamaha κατέλαβαν την 8η και την 9η θέση αντίστοιχα. Τη δεκάδα συμπλήρωσε ο Pecco Bagnaia με τη 2η Ducati της Pramac.
Μπορεί στην Pramac να είναι ευχαριστημένοι με τις επιδόσεις των αναβατών τους την 1η μέρα των δοκιμών, δεν ισχύει το ίδιο όμως και για την εργοστασιακή ομάδα της Ducati. Ο Dovizioso περιορίστηκε στην 11η θέση και ο Petrucci στη 13η. Αν όντως βρέξει το Σάββατο, τότε τα πράγματα δε θα είναι εύκολα για της Ducati. Ο Joan Mir έβαλε τη Suzuki του ανάμεσα στις δύο Ducati, στη 12η θέση.
Η πρώτη Aprilia ήταν αυτή του Aleix Espargaro, στη 14η θέση με τον Takaaki Nakagami να ακολουθεί στη 15η. Δύσκολα τα πράγματα για τον Jorge Lorenzo που ήταν η τελευταία Honda στη 16η θέση αλλά και για τον Johann Zarco (17ος) και τον Andrea Iannone (18ος).