Ο πρώτος αγώνας του Moto GP για το 2019, ο αγώνας του Qatar, πέρασε στην ιστορία. Όμως, τα αποτελέσματα του δεν έχουν περάσει ακόμα στην ιστορία αφού παραμένουν προσωρινά, δύο εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση του. Αμέσως μετά τη λήξη του αγώνα που κέρδισε ο Andrea Dovizioso με 2ο τον Marc Marquez και 3ο τον Cal Crutchlow, 4 κατασκευαστές, οι Honda, Aprilia, Suzuki και KTM (όλοι δηλαδή εκτός της Yamaha), κατέθεσαν ένσταση κατά της Ducati. Ο λόγος; το φτεράκι που η Ιταλική εταιρεία είχε τοποθετήσει στις μοτοσυκλέτες της, μπροστά από τον πίσω τροχό. Οι αγωνοδίκες «αποφάσισαν πως δεν ήθελαν να αποφασίσουν» για τη νομιμότητα ή μη του συγκεκριμένου εξαρτήματος κι έτσι το θέμα προωθήθηκε στο «εφετείο» της FIM στη Γενεύη. Την Παρασκευή 22 Μαρτίου συναντήθηκαν στη Γενεύη εκπρόσωποι των 5 εμπλεκομένων ομάδων με τους ανθρώπους της FIM που απαρτίζουν το συμβούλιο εφέσεων. Πρώτα τοποθετήθηκαν οι εκπρόσωποι των ομάδων με τη Honda να έχει τον κύριο λόγο και να έχει προσκομίσεις και το περισσότερο υλικό. Τελευταία τοποθετήθηκε η Ducati. Η διαδικασία κράτησε περισσότερες από 6 ώρες και το αποτέλεσμα αναμένεται τη Δευτέρα 25 ή την Τρίτη 26 Μαρτίου.
Η Ducati ισχυρίζεται πως το συγκεκριμένο εξάρτημα χρησιμοποιήθηκε για την ψύξη του πίσω ελαστικού, κάτι που δεν απαγορεύεται, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες ισχυρίζονται πως το εξάρτημα αυτό προκαλεί κάθετη δύναμη στη μοτοσυκλέτα, κάτι που απαγορεύεται. Η Ducati ρώτησε τον τεχνικό υπεύθυνο της FIM πριν το χρησιμοποιήσει και εξασφάλισε τη σύμφωνη γνώμη του ενώ η Aprilia ισχυρίζεται πως σε δικό της ερώτημα πήρε την απάντηση πως δεν επιτρέπεται η χρησιμοποίηση τέτοιου εξαρτήματος. Όλα αυτά θα εξετάσουν οι άνθρωποι της FIM και θα αποφασίσουν. Υπάρχει περίπτωση ακόμα και αν θεωρηθεί πως το εξάρτημα αυτό δεν έπρεπε να χρησιμοποιηθεί, ο Dovizioso και η Ducati να μη στερηθούν νίκη και βαθμούς και να πρέπει απλά να εναρμονιστούν με τις διευκρινήσεις του κανονισμού που θα προκύψουν. Να σημειώσουμε πως αντίστοιχο fairing με το εξάρτημα αυτό, χρησιμοποίησε και ο Danilo Petrucci. Τέλος, ο team manager της Ducati, Gigi Dall’Igna έχει δηλώσει πως σκέφτονται πλέον στη Ducati, να κάνουν ένσταση στη Honda για τα αεροδυναμικά της βοηθήματα και τον τρόπο στήριξης τους, που κατά τον Ιταλό αποτελούν κινούμενα αεροδυναμικά βοηθήματα που απαγορεύονται.