Καινούργια εποχή στη Φόρμουλα 1 έρχεται, σχεδόν, μια φορά κάθε δεκαετία, όταν εισάγονται πολύ μεγάλες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς. Κι ενώ τη φετινή χρονιά οι τεχνικές αλλαγές φαίνονται με την πρώτη ματιά μικρές, καθώς αφορούν το σχήμα και το μέγεθος των αεροτομών, η αίσθηση που δημιουργείται πριν από την έναρξη της σεζόν είναι ότι μπαίνουμε σε μια νέα εποχή. Αυτή η αίσθηση επιβεβαιώνεται από δύο στοιχεία: πρώτον από τους χρόνους των μονοθεσίων στις χειμερινές δοκιμές της Βαρκελώνης και δεύτερον από την πληθώρα των πρωτοεμφανιζόμενων αλλά και επανεμφανιζόμενων μετά από καιρό, προσώπων στο «τσίρκο» της Φόρμουλα 1.
Οι χρόνοι των χειμερινών δοκιμών δεν είναι πάντα αντιπροσωπευτικοί των πραγματικών δυνατοτήτων των ομάδων και πρέπει να τους προσεγγίζει κανείς με επιφυλακτικότητα, ωστόσο από τα πρώτα δείγματα, φαίνεται, ότι η «τράπουλα» μπορεί να έχει ανακατευτεί για τα καλά φέτος. Η Ferrari δείχνει ότι έχει ένα προβάδισμα, που μπορεί να φτάνει και το μισό δευτερόλεπτο στο γύρο, όπως είπε ο Λιούις Χάμιλτον, αλλά από εκεί και πίσω δεν είναι ξεκάθαρο το πώς κατατάσσονται οι ομάδες βάσει της δυναμικότητάς τους.
Πολλοί θεωρούν ότι ο κοντινότερος αντίπαλος της Scuderia θα είναι και πάλι η Mercedes, δεν είναι όμως λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι η δεύτερη δύναμη που θα αναδυθεί φέτος στη Φόρμουλα 1 είναι η Red Bull, η οποία μοιάζει αναζωογονημένη μετά τη νέα της συνεργασία με τη Honda.
Το ακόμη πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι, υπάρχει περίπτωση, η διαφορά των τριών «μεγάλων» ομάδων από τις υπόλοιπες να έχει μειωθεί αισθητά και από το ένα δευτερόλεπτο στο γύρο να έχει πέσει στο μισό. Οι επιδόσεις δε των μεσαίων ομάδων δείχνουν να είναι τόσο κοντά μεταξύ τους που δεν θα ήταν καθόλου σώφρον να γίνουν προβλέψεις για το ποια ομάδα έχει το προβάδισμα.
Όσον αφορά τα νέα πρόσωπα στη Φόρμουλα 1, από πού να ξεκινήσει και πού να τελειώσει κανείς. Σίγουρα, η πιο μεγάλη είδηση είναι η επανεμφάνιση στους αγώνες μετά από 8 χρόνια απουσίας, του Ρόμπερτ Κούμπιτσα. Ο Πολωνός, που λίγο έλειψε να χάσει τη ζωή του σε ένα τρομακτικό ατύχημα σε ράλι τον Φεβρουάριο του 2011, θα βρεθεί και πάλι πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου Φόρμουλα 1 οδηγώντας για τη Williams.
Μαζί με τον Κούμπιτσα όμως, εμφανίζεται για πρώτη φορά στη Φόρμουλα 1 και μια καινούργια γενιά νέων πιλότων, τόσο γρήγορων, που μπορεί να κλέψουν για λογαριασμό τους όλα τα φώτα της δημοσιότητας. Αρχής γενομένης, από τον 21χρονο πρωταθλητή της περυσινής F2, Τζορτζ Ράσελ (Williams), τον 19χρονο δευτεραθλητή της ίδιας κατηγορίας Λάντο Νόρις (McLaren) και τον 23χρονο και τρίτο στο ίδιο πρωτάθλημα, Αλεξάντερ Άλμπον (Toro Rosso)!
Όλοι αυτοί θα πλαισιώνονται από τους Αντόνιο Τζοβινάτσι (στη δεύτερη εμφάνισή του με την πρώην Sauber, νυν Alfa Romeo), Ντανιίλ Κβίατ (στην τρίτη του θητεία στην Toro Rosso) και φυσικά από τον αντικαταστάτη του Κίμι Ράικονεν στη Ferrari, Σαρλ Λεκλέρ, το μεγαλύτερο αδιαμφισβήτητα ταλέντο από το 2015 όταν και έκανε την εκρηκτική είσοδό του στη Φόρμουλα 1, ο 17χρονος τότε Μαξ Φερστάπεν.
Τα συστατικά για μια συναρπαστική χρονιά είναι εδώ!
Το 2019, όλοι οι αγώνες και οι περίοδοι δοκιμών της Φόρμουλα 1, κατατακτήριες και ελεύθερες, θα μεταδοθούν ζωντανά από τη συχνότητα της ΕΡΤ SPORTS.
Ο εναρκτήριος αγώνας της σεζόν, το Γκραν Πρι της Αυστραλίας θα μεταδοθεί ζωντανά την Κυριακή 17/3 στις 07:10 και μαγνητοσκοπημένα στις 14:00.
Στην περιγραφή και στο σχολιασμό, οι δημοσιογράφοι της ΕΡΤ Νίκος Κορόβηλας και Ηλίας Παπαϊωάννου, καθώς και η δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου, Πόπη Παπαμιχαήλ.
Καλεσμένος στο στούντιο την ημέρα του αγώνα θα είναι ο εκπαιδευτικός και δημοσιογράφος του Ειδικού Τύπου, Βασίλης Γούσιας.
Ωράρια Γκραν Πρι Αυστραλίας
Παρασκευή 15 Μαρτίου:
• Ελεύθερες Δοκιμές 1: 03:00-04:30
• Ελεύθερες Δοκιμές 2 : 07:00-08:30
Σάββατο 16 Μαρτίου:
• Ελεύθερες Δοκιμές 3: 05:00-06:00
• Προκριματικά: 08:00-09:00
Κυριακή 17 Μαρτίου:
• Αγώνας: 07:10