Το Ράλλυ Σουηδίας είναι ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς για το WRC και ξεκίνησε κάτω από ιδανικές συνθήκες. Οι ειδικές γεμάτες χιόνι και πάγο, αυτό που ζητούν οι οδηγοί στο συγκεκριμένο αγώνα στον οποίον τα ελαστικά χιονιού, με καρφιά, έχουν την τιμητική τους. Ο αγώνας ξεκίνησε με την υπερειδική της Πέμπτης, μήκους μόλις 1,9 χιλιομέτρων. Νικητής ήταν ο Thierry Neuville με Hyundai. Η Παρασκευή περιλάμβανε 7 ειδικές, 3 επαναλαμβανόμενες +1. Ο Tanak κέρδισε την 1η με τον Suninen να κερδίζει την επόμενη. Ο Tanak κέρδισε την 4η και διατηρήθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης με διαφορά 5,5 δευτερολέπτων από τον Suninen. Ήταν σειρά του Evans να κερδίσει την επόμενη ειδική και του Latvala να περάσει στην κορυφή της κατάταξης. Στην 6η ειδική άρχισαν οι εκπλήξεις.
Ο Sebastian Ogier χτυπώντας, όπως συνηθίζουν οι οδηγοί, το τοίχωμα που σχηματίζει το χιόνι στην άκρη του δρόμου (snowbank) είχε έξοδο και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Ο Neuvile έκανε δύο τετ α κε και έχοντας χτυπήσει αρκετά το Hyundai του περιορίστηκε στην 7η θέση της ειδικής την οποία κέρδισε ο Suninen που έτσι ξαναπέρασε επικεφαλής της κατάταξης. Στην 7η ειδική ξανακέρδισε ο Evans με τον Latvala να είναι 2ος και να έχει διαφορά μόλις 5 δευτερόλεπτα από τον Suninen. Ο Sebastian Loeb έχοντας δηλώσει νωρίτερα πως δεν πιστεύει πόσο γρήγορα πηγαίνουν οι πρώτοι, άρχισε να αποκτά την αίσθηση που ήθελε και να κάνει χρόνους μέσα στην πρώτη τριάδα (2ος στην 6η και 3ος στην 7η ειδική).
Είναι χαρακτηριστικό πως όπως δήλωσε, καταλαβαίνει σε ποια σημεία οι πρώτοι περνάνε με τέρμα γκάζι ενώ ο ίδιος φρενάρει! Η 8η ήταν η τελευταία ειδική της Παρασκευής και έκρυβε και αυτή εκπλήξεις. Ο Suninen έχοντας συχνές επαφές με snowbanks, προκάλεσε κάποια προβλήματα στο Focus, χτύπησε τα φώτα και έχοντας μειωμένη ορατότητα έχασε χρόνο τερματίζοντας στη 16η θέση. Όμως ο βασικός του αντίπαλος, ο Latvala, είχε έξοδο, κόλλησε και χρειάστηκε περίπου 25 λεπτά για να επαναφέρει το Yaris στο δρόμο. Πολλοί οδηγοί της κατηγορίας WRC2 έκαναν κορυφαίους χρόνους στην τελευταία ειδική.
Ο Suninen ολοκλήρωσε τη μέρα στην πρώτη θέση της κατάταξης με διαφορά 2 δευτερολέπτων από τον Tanak που άρχισε να επανακάμπτει έχοντας χάσει χρόνο στην 5η, την 6η και την 7η ειδική. Στην 3η θέση ολοκλήρωσε ο Mikkelsen που μπορεί να μην κέρδισε ειδική αλλά κινήθηκε γρήγορα και χωρίς προβλήματα ολόκληρη τη μέρα. Ο Evans έφερε το Focus στην 4η θέση σε μια πολύ καλή εμφάνιση. Ο Lappi έχοντας μια έξοδο με μεγάλη ταχύτητα, οριακά γλίτωσε το τουμπάρισμα και έφτασε στο τέλος της μέρας στην 5η θέση. Ο Loeb, κέρδισε χρόνο στο δεύτερο πέρασμα των ειδικών και κατάφερε να ανέβει στην 6η θέση μειώνοντας σιγά σιγά και τη διαφορά του από την κορυφή. Ακολουθεί ο Neuville που ξεκίνησε δυνατά αλλά στη συνέχεια έχασε χρόνο και ο Meeke που επίσης ξεκίνησε δυνατά αλλά έχασε πολύ χρόνο στις δύο τελευταίες ειδικές. Στην προτελευταία έσβησε ο κινητήρας του Yaris στην εκκίνηση. Ο Marcus Gronholm, 5 φορές νικητής του συγκεκριμένου αγώνα, επέστρεψε 9 χρόνια μετά την αποχώρηση του από το θεσμό συμμετέχοντας με ένα Yaris. Δυσκολεύτηκε αρκετά, είχε δύο εξόδους και τελικά εγκατέλειψε. Το Σάββατο περιλαμβάνει 8 ειδικές, 3 επαναλαμβανόμενες +2 μήκους 126,18 χιλιομέτρων.