Στη Βουλή το ν/σ για τον σχεδιασμό προσλήψεων στο Δημόσιο και την επιτάχυνση διαδικασιών από το ΑΣΕΠ

0
Στη Βουλή το ν/σ για τον σχεδιασμό προσλήψεων στο Δημόσιο και την επιτάχυνση διαδικασιών από το ΑΣΕΠ

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης «Ενδυνάμωση Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), ενίσχυση και αναβάθμιση Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις».

Το σχέδιο νόμου αποτελείται από 65 άρθρα, στα οποία προβλέπονται, μεταξύ άλλων, η καθιέρωση πολυετούς και ετήσιου στρατηγικού σχεδιασμού για τις προσλήψεις στο Δημόσιο, μέτρα για την απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών προσλήψεων από το ΑΣΕΠ, επέκταση της χορήγησης γονικών αδειών, ρυθμίσεις για τις σπουδές και την επιμόρφωση των δημοσίων υπαλλήλων, καθώς και συγκρότηση δομών για τον επιτελικό σχεδιασμό και εφαρμογή της διοικητικής μεταρρύθμισης, προβλέπονται σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Με τον πολυετή στρατηγικό σχεδιασμό προσλήψεων, προβλέπεται ότι μέχρι το τέλος Ιανουαρίου κάθε έτους τα υπουργεία θα καταρτίζουν σχέδιο με τις εκτιμώμενες ανάγκες τους (και των εποπτευόμενων φορέων) σε προσωπικό ανά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα για την επόμενη τετραετία. Το σχέδιο θα αποστέλλεται στο υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, το οποίο με βάση αυτό θα συντάσσει συγκεντρωτικό τετραετές σχέδιο προγραμματισμού προσλήψεων και θα υποβάλλεται προς έγκριση στο υπουργείο Οικονομικών.

Κατ’ εξαίρεση, τα πρώτα τετραετή σχέδια για την περίοδο 2020-2023 θα υποβληθούν στο αρμόδιο υπουργείο έως τις 29 Μαρτίου 2019.

Επιπλέον, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου κάθε έτους τα υπουργεία καταρτίζουν καταστάσεις με το αιτούμενο προς έγκριση πρόσληψης τακτικό και εποχικό προσωπικό για το επόμενο έτος, συμπεριλαμβανομένων των εποπτευόμενων φορέων, ενώ για τις προσλήψεις στους ΟΤΑ συντάσσεται ξεχωριστό αίτημα από το υπουργείο Εσωτερικών. Με βάση τα αιτήματα των φορέων, το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης καταρτίζει το συνολικό σχέδιο προγραμματισμού προσλήψεων του επόμενου έτους και εκδίδεται μία και μόνον εγκριτική πράξη για τα αιτήματα.

Ο εγκεκριμένος ετήσιος προγραμματισμός θα αποστέλλεται στο ΑΣΕΠ, για να διαμορφώσει τον προγραμματισμό του για τις προσλήψεις, ενώ δίνεται η δυνατότητα να ενοποιούνται τα αιτήματα σε μία ενιαία κατά κλάδους/ειδικότητες προκήρυξη. Επίσης, το ΑΣΕΠ θα έχει τη δυνατότητα να προκηρύσσει περισσότερους πανελλαδικούς διαγωνισμούς ανά έτος, αντί του ενός που ισχύει σήμερα, ενώ για τη αποφυγή γραφειοκρατικού φόρτου, παρέχεται η ευχέρεια να υπάρξουν προκηρύξεις για τα δύο πρώτα έτη του τετραετούς σχεδιασμού.

Οι υποψήφιοι για πρόσληψη δεν θα υποβάλλουν στο ΑΣΕΠ τα απαιτούμενα δικαιολογητικά με την αίτηση συμμετοχής τους σε προκήρυξη, όπως ισχύει σήμερα, αλλά η κατάταξη στους πίνακες προτεραιότητας γίνεται με βάση τα στοιχεία που δηλώνονται στην αίτηση. Δικαιολογητικά θα καλούνται να υποβάλουν πριν από την ανάρτηση των προσωρινών πινάκων διοριστέων οι υποψήφιοι που αντιστοιχούν στον αριθμό του συνόλου τω θέσεων που προκηρύχθηκαν προσαυξημένο κατά 50%. Οι προσωρινοί πίνακες θα αναρτώνται αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος των δικαιολογητικών. Στόχος αυτής της διαδικασίας είναι η μείωση του γραφειοκρατικού βάρους και η ταχύτερη ολοκλήρωση των διαδικασιών πρόσληψης.

Γονικές άδειες

Προβλέπονται επίσης τροποποιήσεις του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, όπως ότι την τρίμηνη άδεια μητρότητας θα δικαιούνται και οι μητέρες που αποκτούν τέκνο από υιοθεσία, κατ’ αντιστοιχία με τη άδεια λοχείας που χορηγείται στις φυσικές μητέρες μετά τον τοκετό, ενώ η άδεια αυτή επεκτείνεται και στον θετό πατέρα. Οι ανάδοχοι γονείς θα δικαιούνται επίσης τις ίδιες άδειες με τους φυσικούς γονείς για την φροντίδα και ανατροφή του ανηλίκου, ενώ τρίμηνη άδεια μητρότητας θα λαμβάνουν και οι γονείς, που αποκτούν τέκνο με τη διαδικασία της παρένθετης μητρότητας.

Δυνατότητα απόσπασης και μετάταξης θα δικαιούται ο υπάλληλος που επικαλείται λόγους υγείας όχι μόνο του εαυτού του αλλά και τον/την σύζυγο/συμβιούντα ή πρόσωπο με α’ βαθμό συγγένειας.

Αυξάνονται, εξάλλου, από 10 σε 14 οι ημέρες της άδειας εξετάσεων για τους μόνιμους υπαλλήλους Δημοσίου, ΟΤΑ και ΝΠΔΔ, όπως ισχύει δηλαδή για τους συναδέλφους τους ΙΔΑΧ, οι οποίοι θα έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους μόνιμους υπαλλήλους σε ζητήματα μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης. Καταργείται το όριο των 45 ετών για τη συμμετοχή υπαλλήλων σε προγράμματα μεταπτυχιακής εκπαίδευσης. Θεσπίζεται, ακόμα, το Πιστοποιητικό Διοικητικής Επάρκειας για δημοσίους υπαλλήλους κατηγορίας ΔΕ, ενώ προβλέπεται ότι για τους κατόχους αυτού του πιστοποιητικού ο χρόνος που απαιτείται για τη βαθμολογική εξέλιξη μειώνεται συνολικά κατά ένα έτος, ενώ η κατοχή του μοριοδοτείται με 30 μόρια κατά τις διαδικασίες επιλογής τμηματαρχών.

Σχετικά, τέλος, με τις δομές για τον επιτελικό σχεδιασμό και εφαρμογή της διοικητικής μεταρρύθμισης, το σχέδιο νόμου προβλέπει τη συγκρότηση, μεταξύ άλλων, Γνωμοδοτικού Συμβουλίου για τη Διοικητική Ανασυγκρότηση, καθώς και Παρατηρητηρίου Δημόσιας Διοίκησης. Το πρώτο θα διατυπώνει απόψεις και εισηγήσεις στον υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τις στρατηγικές προτεραιότητες του υπουργείου αναφορικά με την αναβάθμιση της δημόσιας διοίκησης. Το δεύτερο αποτελεί μηχανισμό συνολικής παρακολούθησης και αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας των παραγόμενων και εφαρμοζόμενων πολιτικών διοικητικής ανασυγκρότησης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

http://bit.ly/2JXh8SE