Στις 17 Δεκεμβρίου 2018 θα πραγματοποιηθεί η 17η Εθνική Στρογγυλή Τράπεζα κατά των Διακρίσεων, θεσμός που διοργανώνεται με επιτυχία για δέκατη έβδομη συνεχή χρονιά, από την «ΑΝΤΙΓΟΝΗ» – Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για το Ρατσισμό. Το θέμα είναι «Το ζήτημα της πρόσβασης των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα».
Η πρώτη ενότητα θα πραγματευτεί τη θεωρητική προσέγγιση και το σχεδιασμό κρατικής πολιτικής για την κοινωνική ένταξη των προσφύγων διαμέσου της εκπαίδευσης, ενώ η δεύτερη ενότητα θα επικεντρώσει στον εντοπισμό των θετικών και αρνητικών πτυχών στη διαδικασία και στο περιεχόμενο της ένταξης των προσφύγων μέσω της εκπαίδευσης.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018 και ώρα 5.30 το απόγευμα στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ (οδός Ακαδημίας 20 – τρίτος όροφος)
Στο τέλος κάθε ενότητας προβλέπεται διάλογος με ερωτήσεις και τοποθετήσεις.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ :
Α΄ Ενότητα (17.30 – 19.00)
Σύντομος χαιρετισμός από τον Αντιπρόεδρο της «ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ» και τ. ευρωβουλευτή κ. Μιχάλη Τρεμόπουλο
A. ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΔΙΑΜΕΣΟΥ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Συντονίζει η δημοσιογράφος κ. Μαρία Δεληθανάση
1) «Θεωρητικοί προβληματισμοί ως προς το περιεχόμενο και τους αποδέκτες των πολιτικών της ένταξης»
(ομιλητής ο κ. Γιώργος Τσιμουρής, Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο & Αντιπρόεδρος Ακαδημαϊκών ΕΑΠ ).
2) «Πρακτικές και προβληματισμοί για την ενσωμάτωση των προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες» (ομιλήτρια η κ. Μαρίνα Νικόλοβα, Βοηθός Ερευνήτρια στο ΕΛΙΑΜΕΠ και υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής).
3) «Έργο, σχεδιασμοί και προτάσεις της Επιστημονικής Επιτροπής του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τη στήριξη των παιδιών -προσφύγων» (ομιλήτρια η κ. Ελένη Χοντολίδου, αναπληρώτρια καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ και συνεργάτιδα της Επιστημονικής Επιτροπής του Υπουργείου Παιδείας για τη στήριξη των παιδιών – προσφύγων).
4) «Δικαίωμα στην εκπαίδευση : η εμπειρία της εφαρμογής του προγράμματος του ΥΠΠΕΘ για την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων – οι καλές πρακτικές, οι δυσκολίες και οι προκλήσεις για το μέλλον». (ομιλήτρια η κ. Αγγελική Αρώνη, Προϊσταμένη Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του ΥΠΠΕΘ).
5) «Ένταξη των προσφύγων μαθητών στο ελληνικό σχολείο: Διαπιστώσεις, Προβληματισμοί και προτάσεις» (ομιλητής ο κ. Κωνσταντίνος Παπαχρήστος, Δρ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του Ε.Κ.Π.Α. – Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής).
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ (19.00 – 19.30)
Β΄ Ενότητα (19.30 – 21.00)
Β. ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΠΤΥΧΩΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Συντονίζει ο δημοσιογράφος κ. Γιάννης Ευσταθίου.
1) «Η πορεία από την υποδοχή στην ένταξη παιδιών προσφύγων: Οι δράσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής με άξονα την επιμόρφωση και την συνεργασία «(ομιλητής ο κ. Παύλος Χαραμής, αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής).
2) «Η βιωματική ματιά στα πρακτικά καθημερινά προβλήματα των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση» ( ομιλητής ο κ. Γιονούς Μοχαμεντί, πρόεδρος του Ελληνικού Φόρουμ για τους Πρόσφυγες).
3) «Αδυναμίες και ανεπάρκειες του εκπαιδευτικού συστήματος στον τομέα της κοινωνικής ένταξης των προσφύγων», (ομιλήτρια η κ. Έλενα Παπαγεωργίου, συντονίστρια μαθημάτων του Κυριακάτικου Σχολείου Μεταναστών).
4) «Ο ρόλος και οι πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών στην κοινωνική ένταξη των παιδιών -προσφύγων στην Ελλάδα» (ομιλήτρια η κ. Ελένη Ζωγραφάκη , μέλος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης).
http://bit.ly/2JXh8SE