Όπως ανακοίνωσαν οι υπεύθυνοι του Facebook, το δημοφιλές εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης είχε 2,27 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες (που το χρησιμοποιούν δηλαδή έστω μια φορά το μήνα), κατά το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2018. Οι χρήστες του ιστοτόπου ήταν κατά 10% περισσότεροι σε σχέση με όσους χρησιμοποιούσαν την ιστοσελίδα με την ίδια συχνότητα, για το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους (2,07 δισεκατομμύρια χρήστες).
Από τα στοιχεία προκύπτει ότι, οι νέοι χρήστες στην πλειονότητά τους προέρχονται από αναπτυσσόμενες χώρες (Ινδία, Ινδονησία, Φιλιππίνες κ.α.) ενώ στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη ο αριθμός των χρηστών παραμένει σε γενικές γραμμές σταθερός, αν δεν παρουσιάζει μείωση σε ό,τι αφορά τους νεαρότερους χρήστες. Από προηγούμενες μελέτες έχει γίνει γνωστό ότι όλο και περισσότεροι νέοι-έφηβοι δείχνουν πλέον προτίμηση σε άλλες εφαρμογές όπως το snapchat και το Instagram (με την τελευταία να ανήκει επίσης στην εταιρεία του Facebook).
Σε κάθε περίπτωση, τα υψηλότερα -του αναμενομένου από τους αναλυτές- κέρδη του τρίτου τριμήνου του έτους για την εταιρεία έφθασαν τα 5,14 δισεκατομμύρια δολάρια, με αύξηση εσόδων κατά 9% σε σχέση με την κερδοφορία του αντίστοιχου περυσινού τριμήνου. Τα έσοδα υπολογίζονται συνολικά, για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, σε 13,73 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 33% έναντι του 2017.
Η Ντέμπορα Ουίλιαμσον, υπεύθυνη αναλύσεων της εταιρείας eMarketer, ανέφερε: «Σε γενικές γραμμές, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις προκλήσεις που έχει αντιμετωπίσει εφέτος το Facebook, τα οικονομικά αποτελέσματά του είναι αξιοπρεπή».
Όπως ήταν αναμενόμενο, μετά την ανακοίνωση της εταιρίας για αύξηση των χρηστών (και των κερδών), η μετοχή του Facebook κινήθηκε ελαφρώς ανοδικά (κατά περίπου 3%) στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Τα τελευταία χρόνια –μετά και τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ το 2016- το Facebook βρίσκεται στο επίκεντρο συζητήσεων που σχετίζονται με τον ρόλο των εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης ως προς τον τρόπο που αυτά διαχειρίζονται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών (ζητήματα ασφαλείας) ή ως προς τον τρόπο που ενδεχομένως συμβάλουν στο σχεδιασμό στρατηγικών προπαγάνδας υπέρ συγκεκριμένων ηγετών. Τέλος «ανοιχτό» μένει το ερώτημα αν και σε ποιο βαθμό τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, έχουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη μιας ρητορικής μίσους σε παγκόσμια κλίμακα, τη στιγμή μάλιστα που δημιουργήθηκαν με την προοπτική του εκδημοκρατισμού του ψηφιακού κόσμου και της εξασφάλισης μιας μεγαλύτερης ελευθερίας λόγου σε παγκόσμια κλίμακα. Ωστόσο, όπως συμβαίνει με κάθε καινοτομία, η χρήση των εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να έχει τόσο θετικές όσο και αρνητικές επιπτώσεις.
Ο Μαρκ Ζούκερμπερκ πάντως, συνιδρυτής του Facebook, έχει δώσει από τη μεριά του υποσχέσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας του δημοφιλούς εργαλείου κοινωνικής δικτύωσης σε πολλούς τομείς, δίνοντας έμφαση και στο ζήτημα της ασφάλειας και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
http://bit.ly/2JXh8SE