Ψηφιακές «πινακίδες» δίνουν χαρά σε όσους χρησιμοποιούν το μετρό της Στοκχόλμης

0
2019 3
2019 3

Αντικαθιστώντας τις διαφημίσεις με ψηφιακά έργα τέχνης, η εταιρεία Clear Channel και το στούντιο ντιζάιν Affairs δημιούργησαν την «The Emotional Art Gallery», με σκοπό να κάνουν τους κατοίκους της Στοκχόλμης λιγάκι πιο χαρούμενους.

Οι 250 ψηφιακές διαφημιστικές πινακίδες –που τοποθετήθηκαν στο δίκτυο του μετρό και των τρένων του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στη Σουηδική πρωτεύουσα- «αντιδρούν», με τη βοήθεια αλγορίθμου, στα συναισθήματα όσων μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Για την ακρίβεια, τα «δεδομένα» για τα συναισθήματα του πλήθους συλλέγονται από αναζητήσεις στο Google, διαδικτυακές ειδήσεις, αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πληροφορίες για την κίνηση μέσα και από-προς την πόλη. Σκοπός είναι να λαμβάνονται στοιχεία, αναφορικά με το κατά πόσο οι κάτοικοι της Στοκχόλμης είναι λυπημένοι, ανήσυχοι, κουρασμένοι, στρεσαρισμένοι, ή φοβισμένοι, ώστε να αλλάζει αναλόγως το περιεχόμενο των ψηφιακών πινακίδων.

Οι πληροφορίες για τα συναισθήματα των πολιτών χρησιμοποιούνται, ώστε να προβάλλεται στις οθόνες ένα από τα έξι έργα τέχνης τα οποία εκφράζουν θετικά συναισθήματα: (να είναι οι άνθρωποι) ευτυχισμένοι, γεμάτοι ενέργεια, ήρεμοι, ασφαλείς, με ειρηνική διάθεση, να δίνουν και να δέχονται αγάπη.

Καθένας από τους καλλιτέχνες –Jesper Lindborg, Andreas Wannerstedt, Ana Blizzard, Susi Sie, Maciek Janicki και το καλλιτεχνικό ντουέτο Emilie Mottet και Eric Severin– κλήθηκε να δημιουργήσει ένα ψηφιακό έργο βασισμένο σε ένα συναίσθημα.

«Η «The Emotional Art Gallery» είναι μια εμπειρία τέχνης που πυροδοτείται από το συναίσθημα, ένας μοναδικός τρόπος να εκθέτεις έργα καλλιτεχνών από όλον τον κόσμο» είπε η Antonia von Euler-Chelpin, ιδρύτρια της Young Art, μιας πλατφόρμας για ανερχόμενους καλλιτέχνες που παρείχε συμβουλές για την επιλογή των καλλιτεχνών που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ/www.dezeen.com

Φωτογραφία αρχείου

http://bit.ly/2JXh8SE