«Η πρόβλεψη έκπτωσης για τους πελάτες της ΔΕΗ που λαμβάνουν ηλεκτρονικό λογαριασμό (0,5 ευρώ για τους μηνιαίους λογαριασμούς κατανάλωσης και 1 ευρώ για τους διμηνιαίους) συνιστά κίνητρο εγγραφής στον ηλεκτρονικό λογαριασμό, αλλά δεν αίρει τη μη συμβατότητα της πρακτικής ως προς τους καταναλωτές που επιβαρύνονται, επειδή κάνουν χρήση του δικαιώματος που τους παρέχει η νομοθεσία για λήψη του έγχαρτου λογαριασμού χωρίς κόστος.
Αυτό υπογραμμίζεται στη σχετική επιστολή του Συνήγορου του Καταναλωτή Λευτέρη Ζαγορίτη που στάλθηκε στη ΔΕΗ, κοινοποιήθηκε στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για τις περαιτέρω δικές τους ενέργειες και η οποία αναρτήθηκε και στην ηλεκτρονική σελίδα της ανεξάρτητης αρχής για την ενημέρωση των καταναλωτών.
Υπενθυμίζεται ότι η σχετική επιστολή αποτελεί συνέχεια στη Σύσταση του Συνήγορου του Καταναλωτή προς τη ΔΕΗ σχετικά με το ζήτημα της Συνήγορος του Καταναλωτή προς τη ΔΕΗ:
Στην απάντηση της ΔΕΗ η ανεξάρτητη αρχή επισημαίνει ότι η πρόβλεψη έκπτωσης για την κατηγορία των συνδρομητών που λαμβάνουν ηλεκτρονικά το λογαριασμό τους και επιβάρυνσης για τους συνδρομητές που λαμβάνουν έγχαρτο λογαριασμό μπορεί να θεμελιώσει άνιση μεταχείριση των καταναλωτών, αφού, στο σύνολό τους, δικαιούνται έγχαρτο λογαριασμό χωρίς οικονομική επιβάρυνση.
Συγκεκριμένα ο Συνήγορος σημειώνει μεταξύ άλλων τα εξής: «…οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας ορίζουν με σαφήνεια την υποχρέωση του Προμηθευτή Ηλεκτρικής Ενέργειας για έκδοση έγχαρτων Λογαριασμών Κατανάλωσης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 37 του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες, ο Προμηθευτής αποστέλλει «το Λογαριασμό Κατανάλωσης στην τελευταία δηλωθείσα ταχυδρομική διεύθυνση του Πελάτη.
Η δε πρόβλεψη έκπτωσης για τους πελάτες που λαμβάνουν ηλεκτρονικό λογαριασμό (0,5 ευρώ για τους μηνιαίους λογαριασμούς κατανάλωσης και 1 ευρώ για τους διμηνιαίους) συνιστά κίνητρο εγγραφής στον ηλεκτρονικό λογαριασμό, αλλά δεν αίρει τη μη συμβατότητα της πρακτικής ως προς τους καταναλωτές που επιβαρύνονται, επειδή κάνουν χρήση του δικαιώματος που τους παρέχει η νομοθεσία για λήψη του έγχαρτου λογαριασμού χωρίς κόστος, για όποιους λόγους και αν την επιλέγουν (ευαλωτότητα, χρηστικότητα, οικονομική δυσπραγία κλπ.).
h Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» έχει αποστείλει την υπ’ αριθμ. 791/8.1.2019 Σύσταση-Πόρισμά της επί του θέματος στις αρμόδιες εποπτικές αρχές για τις ενέργειές τους, ενώ ενημερώνει σχετικώς τους καταναλωτές που έχουν προσφύγει σε αυτή για τα δικαιώματά τους. Περαιτέρω, κατ’ εφαρμογή του ιδρυτικού της νόμου και του Κανονισμού Λειτουργίας της προβαίνει σε δημοσιοποίηση του θέματος, προς ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού».
ΠΗΓΗ:ΑΠΕ-ΜΠΕ
http://bit.ly/2JXh8SE