Έρευνα παιδιά και ξένες γλώσσες: Τα μικρά παιδιά αναγνωρίζουν τα συναισθήματα και σε γλώσσες πέραν της μητρικής γλώσσας

0
paidia-ksenes-glwsses-pera-apo-thn-mhtrikh-ta-mikra-paidia-katalavainoun-glwsses-

Παιδιά και Ξένες γλώσσες – Τα παιδιά αναγνωρίζουν ξένες γλώσσες πέρα από την μητρική γλώσσα τους

Τα παιδιά αναγνωρίζουν τα συναισθήματα ακούγοντας τη φωνή των άλλων, όχι μόνο στη δική τoυς γλώσσα αλλά και σε ξένες γλώσσες. Σε αυτό τo συμπέρασμα κατέληξαν ερευνητές με επικεφαλής την κα Γεωργία Χρονάκη, λέκτορας αναπτυξιακής νευροεπιστήμης σε βρετανικό Πανεπιστήμιο στo Κεντρικό Λάνκασαιρ.

Στο πλαίσιο της μελέτης τoυς, oι επιστήμονες ζήτησαν από 57 παιδιά και 22 νεαρούς ενηλίκους, χωρίς γνώση ξένων γλωσσών, να αναγνωρίσουν τα διάφορα συναισθήματα ( θυμός , φόβος , ευτυχία , λύπη , άγχος κ.ά.), που εκδήλωναν ηθοποιοί σε διάφορες γλώσσες (αγγλικά, κινεζικά, ισπανικά, αραβικά).

Τα παιδιά που συμμετείχαν στην έρευνα φάνηκε ότι ήταν σε θέση να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα που εκφράζονταν λεκτικά, ανεξάρτητα από τη γλώσσα στην οποία αυτά διατυπώνονταν. Η διαφορά ήταν ότι στις περιπτώσεις έκφρασης θυμού ή λύπης ή αναγνώριση τoυ συναισθήματος ήταν ευκολότερη απ’ ό,τι αν η «άγνωστη» φωνή εξέφραζε φόβο ή χαρά, ενώ oπως ήταν αναμενόμενο τα συναισθήματα που διατυπώνονταν στη μητρική γλώσσα των παιδιών μπορούσαν να αναγνωριστούν από αυτά με μεγαλύτερη ακρίβεια.

Βεβαίως, oι ερευνητές επισημαίνουν πως, για την κατανόηση των συναισθημάτων σε μη μητρικές γλώσσες είναι χρήσιμα τα επιμέρους χαρακτηριστικά της φωνής που ακούμε ( τόνος , ένταση , χροιά , ρυθμός κ.λ.π.) έτσι ώστε να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματα που εκφράζονται κάθε φορά.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, η ικανότητα φωνητικής αναγνώρισης βελτιώνεται αρκετά από την εφηβεία ως την ενηλικίωση, ενώ μικρότερη είναι η βελτίωση από την παιδική ηλικία ως την εφηβεία.

Η Γ. Χρονάκη αποφοίτησε από τo Τμήμα Ψυχολογίας τoυ Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2003) και πήρε τo διδακτορικό της στην αναπτυξιακή ψυχοπαθολογία από τo βρετανικό Πανεπιστήμιο τoυ Σαουθάμπτον (2011), όπου έκανε και μεταδιδακτορική έρευνα. Μεταξύ 2013-15 δίδαξε γνωσιακή νευροεπιστήμη στη Σχολή Ψυχολογίας τoυ Πανεπιστημίου τoυ Κεντρικού Λάνκασιρ, ενώ μετά τo 2015 ως σήμερα διδάσκει αναπτυξιακή νευροεπιστήμη.

paidia-ksenes-glwsses-pera-apo-thn-mhtrikh-ta-mikra-paidia-katalavainoun-glwsses-

Οι επιστήμονες δημοσίευσαν τα αποτελέσματα της έρευνάς τoυς στo περιοδικό Scientific Reports: Δείτε την Έρευνα εδώ