«Ο Κονφορμίστας» στο ντεφιλέ υψηλής ραπτικής του Τζόρτζιο Αρμάνι

0

«Ο Κονφορμίστας» στο ντεφιλέ υψηλής ραπτικής του Τζόρτζιο Αρμάνι

Για την κολεξιόν του υψηλής ραπτικής Armani Prive άνοιξη 2019, o 84χρονος Τζόρτζιο Αρμάνι ανέτρεξε στη δεκαετία του 1930 και στη χρυσή εποχή της art deco.

To κεντρικό θέμα της κολεξιόν και του ντεφιλέ ήταν «Ο Κονφορμίστας» (1970), το αριστούργημα του βραβευμένου με “Οσκαρ σκηνοθέτη Μπερνάρντο Μπερτολούτσι που πέθανε τον περασμένο Νοέμβριο. Ο Μπερτολούτσι αναμφίβολα θα λάτρευε αυτή την κολεξιόν, έναν σοφό συνδυασμό της ακρίβειας και της αφθονίας, που παρουσίασε ο ιταλός σχεδιαστής χθες βράδυ στα σαλόνια του Hotel d’ Evreux, ενός πολυτελούς ξενοδοχείου στην πλατεία Βαντόμ, στο Παρίσι.

«Ο Κονφορμίστας», μια ευαίσθητη ιστορία για τον ξεπεσμό και την προδοσία στη φασιστική Ιταλία, παρουσιάζει μεταξύ άλλων το ταξίδι του μέλιτος ενός εκ των πρωταγωνιστών στο Παρίσι, πριν από τη δολοφονία ενός διανοούμενου αντικαθεστωτικού -η ιδεώδης έμπνευση για την κολεξιόν αυτή.

Η θρυλική ομορφιά της καλλιτεχνικής διεύθυνσης της ταινίας βρήκε απήχηση στα άψογα κορσάζ και σακάκια του ντεφιλέ. Ο συνδυασμός της μικρής πούλιας και της παγέτας έκαναν τα σύνολα, τις φούστες pencil και τα κοντά σακάκια ιδιαίτερα κομψά και κολακευτικά.

Οι σιλουέτες λεπτές, καθάριες, αποπνέουν την αισθητική Art deco.

Τα μοντέλα φορούσαν μικροσκοπικά καπέλα cloche και εναλλάσσονταν πάνω στη μαύρη γυαλιστερή πασαρέλα.

Το κόκκινο μπαίνει στην κολεξιόν αρχικά με μικρές πινελιές, στο μακιγιάζ με μια γραμμή που τονίζει τα μάτια των μοντέλων, στο βερνίκι των νυχιών τους, στα κρόσια με τους μικρούς κρυστάλλους που είχαν τα καπελάκια τους, δίνοντας έτσι χρώμα στα ταγιέρ από ύφασμα ζακάρ σε χρώμα πλατίνας, στο δέρμα.

To κόκκινο συνδυάζεται με το μπλε του ζαφειριού στα υφάσματα με τα γεωμετρικά σχέδια. Το μαύρο είναι επίσης άλλο κυρίαρχο χρώμα της κολεξιόν, κυρίως στα βραδινά φορέματα από μετάξι, στολισμένα με γεωμετρικά μοτίβα, με παγέτες ή κεντημένα με κρυστάλλους.

Το βασικό υλικό του ντεφιλέ είναι ίσως το βερνίκι, που είναι πολύ αισθητό στην art déco, η οποία έφθασε στο απώγειό της τη στιγμή που εκτυλίσσεται η δράση της ταινίας του Μπερτολούτσι. Το υλικό αυτό, «lacquer» στα αγγλικά, έδωσε το όνομά του στο τελευταίο άρωμα Armani, το οποίο ο σχεδιαστής παρουσίασε σε αβάν-πρεμιέρ συμπεριλαμβάνοντας δείγματα του «Lacquer» στον φάκελο της πρόσκλησης.

Ένας Τζόρτζιο Αρμάνι εμφανώς ενθουσιασμένος. Φορούσε βελούδινο σμόκιν και χαιρέτησε το κοινό του το οποίο τον επευφήμησε και καταχειροκρότησε. Οι καλεσμένοι κατενθουσιάστηκαν κυρίως στο πρώτο σαλόνι, όπου η Σελίν Ντιόν και η Ζιλιέτ Μπινός κάθονταν δίπλα στην Ούμα Θέρμαν και την κόρη της Μάγια Χοκ. Η 20χρονη ηθοποιός και μοντέλο φορούσε ανδρικό σμόκιν, που έμοιαζε τόσο στα κοστούμια του «Κονφορμίστα», σαν να το είχε πάρει από το βεστιάριό του. Ο «Κονφορμίστας», μια ταινία που επηρεάζει ακόμη τους σχεδιαστές της μόδας σχεδόν μισό αιώνα μετά την προβολή του…

(?)

Lifestyle

.