Το Moto GP επέστρεψε στη δράση! Ξεκίνησε ένα τριήμερο δοκιμών στην πίστα της Μαλαισίας, κρίσιμο για όλους. Εμφανίστηκαν οι νέες μοτοσυκλέτες και οι αναβάτες με νέα ή προσωρινά χρώματα, νέα πλαίσια, νέοι κινητήρες. Υπήρχαν επιστροφές τραυματισμένων αναβατών (Rabar-Crutchlow) αλλά και απουσίες (Lorenzo-Pedrosa). Ο Marc Marquez, έχοντας υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση στον ώμο μετά την ολοκλήρωση της περσινής αγωνιστικής χρονιάς, ήταν επιφυλακτικός. Όχι στο ρυθμό του βέβαια, μόνο στον αριθμό των γύρων που συμπλήρωσε. Οδήγησε προσεκτικά και ουσιαστικά έκανε ελάχιστες προσπάθειες για γρήγορο γύρο, κάτι που πέτυχε. Έκανε τον ταχύτερο χρόνο της μέρας με σημαντική διαφορά από τον 2ο. Έκανε 4 με 5 γύρους σε κάθε έξοδο του στην πίστα, χωρίς να είναι σταθερός και μόλις στον 26ο από τους 29 γύρους του κατέβηκε από τα δύο λεπτά και έκανε τον ταχύτερο χρόνο της μέρα. Η Honda έμοιαζε να έχει τροποποιημένο τεπόζιτο βενζίνης, όχι μόνο στις μοτοσυκλέτες του Marquez (ίσως για να τον βοηθήσει σε σχέση με τον τραυματισμένο ώμο του) αλλά και στου Nakagami.
Στη 2η θέση της λίστας των χρόνων ολοκλήρωσε ο Alex Rins που ήταν εντυπωσιακός. Ήταν πρώτος στη μεγαλύτερη διάρκεια των δοκιμών δοκιμάζοντας τη νέα, εξελιγμένη και όπως φαίνεται πολύ βελτιωμένη Suzuki. Εκτός από ταχύτητα, η Suzuki έδειξε και αξιοπιστία αφού ο Rins συμπλήρωσε 61 γύρους. Ο Maverick Vinales ξεκίνησε θετικά τις δοκιμές κάνοντας τον 3ο ταχύτερο χρόνο. Στη Yamaha έχουν μόνο έναν νέο κινητήρα και όλοι στην ομάδα λένε πως οι δοκιμές αυτές είναι πολύ κρίσιμες για την ομάδα. Εμφανισιακά η Yamaha «αγρίεψε» αφού έχει πολύ μαύρο χρώμα λόγω του νέους βασικούς της χορηγού, μένει να δούμε αν θα «αγριέψει» και στην προσέγγιση των δοκιμών και των αγώνων.
Μετά τη Honda, τη Suzuki και τη Yamaha έρχεται η πρώτη Ducati, αυτή του Tito Rabat. Ο Rabat που έχασε σχεδόν τη μισή χρονιά πέρσι μετά τον σοβαρό τραυματισμό του στο Silverstone, ήταν ταχύτατος και ο τέταρτος και τελευταίος που «κατέβηκε» από τα 2 λεπτά. Μια ακόμα Ducati ακολουθεί στην 5η θέση, αυτή του Danilo Petrucci. Μπορεί οι επίσημοι αναβάτες της Ducati να είναι μόλις στην 5η θέση ο Petrucci και στην 8η ο Dovizioso αλλά έκαναν νωρίς τους καλούς τους χρόνους. Αυτό λογικά δείχνει πως είδαν νωρίς την κατάσταση τους και επικεντρώθηκαν σε δοκιμές νέων εξαρτημάτων. Εξάλλου ο Michele Pirro έχει ήδη μπει στην πίστα τις προηγούμενες μέρες κάνοντας σημαντική δουλειά.
Μόλις 3 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον Petrucci ήταν ο Valentino Rossi, στην 6η θέση. Ο Ιταλός δήλωσε πως δυσκολεύτηκε λίγο με τη ζέστη αλλά γενικά έκανε ένα καλό ξεκίνημα αφού ήταν 1 δέκατο και κάτι πίσω από τον Rins, είπαμε πως ο Marquez ήταν και πάλι σε άλλο επίπεδο! Έκρινε θετικό το γεγονός πως τόσο αυτός όσο και ο Vinales έχουν την ίδια αίσθηση και κινούνται στην ίδια κατεύθυνση. Στην 7η θέση ήταν ο Nakagami με τη Honda, στην 8η όπως προαναφέραμε ο Dovizioso και στην 9η ο Stefan Bradl ο οποίος έχει πάρει τη θέση του τραυματία Jorge Lorenzo. Ο Bradl ξεκίνησε δυνατά τις δοκιμές αλλά στη συνέχεια υποχώρησε σε θέσεις. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Pol Espargaro κάνοντας την έκπληξη με την KTM και 11ος ήταν ο Jack Miller έχοντας και μία ανώδυνη πτώση.
Ο Franco Morbidelli με τη νέα ομάδα, Petronas Yamaha ήταν 12ος και μαζί με τον Aleix Espragaro με την Aprilia ήταν οι 13 αναβάτες που κινήθηκαν μέσα σε ένα δευτερόλεπτο. Ο Cal Crutchlow συμπλήρωσε 51 γύρους και προερχόμενος από τραυματισμό δεν πίεσε για να διεκδικήσει θέση στη δεκάδα. Ο Pecco Bagnaia δούλεψε μεθοδικά με την Pramac Ducati αλλά σε επίπεδο χρόνων δεν εντυπωσίασε όπως στις δοκιμές που έγιναν μετά τον τελευταίο αγώνα του 2018.
Έκπληξη ήταν η εμφάνιση του νεοφερμένου Miguel Oliveira με την ΚΤΜ. Ενώ στην πρώτη του επαφή με μοτοσυκλέτα MotoGp φάνηκε να προβληματίζεται, στη Μαλαισία εμφανίστηκε πολύ βελτιωμένος και ήταν ταχύτερος των υπολοίπων αναβατών της KTM, εκτός του Espargaro. Ο Fabio Quartararo, επίσης νεοφερμένος στη μεγάλη κατηγορία κινήθηκε πολύ ικανοποιητικά αφήνοντας πίσω του πιο έμπειρους αναβάτες. Προβληματισμένος ο Zarco, ήταν αργότερος και από τον τραυματία δοκιμαστή της KTM, Mika Kallio. Ο Andrea Iannone έχοντας περάσει μια ίωση, δεν είναι σε καλή φυσική κατάσταση αλλά δήλωσε ικανοποιημένος από τη δουλειά που έκανε η Aprilia, η νέα του ομάδα. Ο Jonas Folger, ο δοκιμαστής της Yamaha, είχε στη διάθεση του δύο μοτοσυκλέτες (Yamaha Test 1&2) και στην τελευταία θέση των χρόνων ήταν ο Hafish Syahrin με την KTM Tech 3.