Η μία μετά την άλλη οι χώρες της υδρογείου ανακοινώνουν την απαγόρευση πτήσεων των αεροσκαφών Boeing 737 Μax 8 και 9 στους εναέριους χώρους τους για λόγους ασφαλείας ανάμεσα τους και η Ελλάδα μετά τη χθεσινή απόφαση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) να αναστείλει όλες τις πτήσεις των δυο παραπάνω μοντέλων στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο. Αιτία των αποφάσεων αυτών η συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines.
Ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Κωνσταντίνος Λιντζεράκος, ενημέρωσε ότι από χθες το απόγευμα δόθηκε εντολή σε όλα τα αεροδρόμια για απαγόρευση πτήσεων των συγκεκριμένων αεροσκαφών στον ελληνικό εναέριο χώρο.
Σήμερα η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Ταϊλάνδης ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τη χρήση των Boeing 737 MAX 9 εξαιτίας ανησυχιών για την ασφάλειά τους. Την ακολούθησε και η υπηρεσία πολιτικής προστασίας του Λιβάνου που απαγόρευσε σε όλα τα αεροσκάφη Boeing 737 MAX να προσγειώνονται στο διεθνές αεροδρόμιο της Βηρυτού και να πετούν στον λιβανέζικο εναέριο χώρο, όπως μετέδωσε το κρατικό πρακτορείο NNA. Τα Boing 737 max απαγόρευσε και η Αίγυπτος χωρίς να δώσει χρονοδιάγραμμα για την απαγόρευση. Με τη σειρά τους πολλές είναι και η αεροπορικές εταιρίες που ανακοινώνουν ότι καθηλώνουν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη ανεξάρτητα από τις αποφάσεις τω υπηρεσιών πολιτικής αεροπορίας στη χώρα τους.
Απομονωμένες μπροστά στην τεράστια διεθνή πίεση οι ΗΠΑ επέμειναν χθες Τρίτη στην άρνησή τους να απαγορεύσουν τις πτήσεις του Boeing 737 MAX-8 μετά τη συντριβή την Κυριακή ενός αεροσκάφους αυτού του τύπου των Ethiopian Airlines που στοίχισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους.
«Μέχρι στιγμής η εξέταση της υπόθεσης δεν δείχνει κανένα πρόβλημα στην απόδοση και δεν μας δίνει κανένα λόγο να ζητήσουμε την ακινητοποίηση αυτού του αεροσκάφους», διαβεβαίωσε η ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) σε ανακοίνωσή της.
Εξάλλου «οι άλλες αρχές (πολιτικής) αεροπορίας δεν μας έδωσαν κανένα δεδομένο που να δικαιολογεί ένα τέτοιο μέτρο», συνέχιζε η ανακοίνωση.
Ωστόσο η FAA διαβεβαίωσε ότι δεν θα διστάσει να λάβει «άμεσα και προσήκοντα» μέτρα, αν εντοπιστεί κάποιο πρόβλημα μετά την εξέταση των δεδομένων της πτήσης 302 των Ethiopian Airlines μετά την ανάλυση των μαύρων κουτιών του αεροσκάφους που θα μεταφερθούν από την Αιθιοπία σε άλλη χώρα.
Στο μεταξύ χθες πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και ο Ντένις Μιούλενμπεργκ, ο επικεφαλής της Boeing, είχαν μια τηλεφωνική συνδιάλεξη σχετικά με την κρίση που πλήττει την εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών.
Ο Μιούλενμπεργκ διαβεβαίωσε τον Αμερικανό πρόεδρο ότι τα 737 MAX 8 είναι «ασφαλή» και «αξιόπιστα» και δεν υπάρχει λόγος να σταματήσουν τις πτήσεις.
«Τα αεροπλάνα γίνονται υπερβολικά περίπλοκα για να κυβερνηθούν», ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος. «Δεν υπάρχει πλέον ανάγκη για πιλότους αλλά μάλλον για επιστήμονες πληροφορικής του ΜΙΤ» (του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης), πρόσθεσε.
Στην Boeing, εφόρμηση προς τα κάτω πραγματοποιεί και η μετοχή της εταιρίας. Εδώ οι αναλυτές δεν μπορούν να δώσουν καμιά ουσιαστική εκτίμηση για το πότε θα υπάρξει ανάσχεση της καθοδικής πορείας που κοστίζει εκατομμύρια δολάρια στον αεροπορικό Κολοσσό.
Οι τρεις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν το Boeing 737 MAX 8 –η Southwest Airlines Co, η American Airlines Group Inc και η United Airlines—υποστήριξαν το αεροσκάφος, αν και πολλοί επιβάτες εξέφρασαν στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης την ανησυχία τους, ρωτώντας αν μπορούν να ακυρώσουν ή να αλλάξουν τις πτήσεις τους.
Αλλά και τα πληρώματα των αεροσκαφών εκφράζουν επιφυλάξεις, με το συνδικάτο που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στην Αmerican Airlines να καλεί τα μέλη του να μην επιβιβάζονται στα 737 ΜΑX 8 αν δεν αισθάνονται ασφαλείς.
Πιλότοι στις ΗΠΑ παραπονέθηκαν τουλάχιστον πέντε φορές τους τελευταίους μήνες, σχετικά με προβλήματα ελέγχου που αντιμετώπισαν στα αεροσκάφη Boeing 737 MAX 8 σε καθοριστικά στάδια της πτήσης των αεροσκαφών τους, σύμφωνα με το “Politico” που επικαλείται αρχεία των ομοσπονδιακών αρχών.
Η δημοσιοποίηση των παραπόνων αυτών έρχεται να εντείνει το κλίμα ανησυχίας που υπάρχει για την ασφάλεια του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους μετά τα δυστυχήματα που έγιναν στην Ινδονησία και την Αιθιοπία.
Σε μερικά από τα περιστατικά των παραπόνων εμφανίζεται να εμπλέκεται το ίδιο σύστημα αποτροπής της απώλειας στήριξης του αεροσκάφους (Maneuvering Characteristics Augmentation System -MCAS). Σε προβληματική λειτουργία του MCAS, αλλά και ελλιπή εκπαίδευση του πληρώματος φαίνεται να αποδίδεται η συντριβή του Boeing 737 MAX 8 που έγινε στην Ινδονησία τον περασμένο Οκτώβριο, σύμφωνα με την αναφορά που υπάρχει στην βάση δεδομένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).
Η βάση αυτή πληροφοριών επιτρέπει την λήψη αναφορών προβλημάτων από τα πληρώματα των αεροσκαφών.
Οι ερευνητές του δυστυχήματος που έγινε την Κυριακή στην Αιθιοπία δεν είναι ακόμη σε θέση να δηλώσουν αν η ίδια τεχνολογία MCAS που έχει εγκατασταθεί στο συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους της Boeing αποτελεί την πιθανή αιτία της νέας αεροπορικής τραγωδίας.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ,
http://bit.ly/2JXh8SE