Το αεροσκάφος της Lion Air, το οποίο τον περασμένο μήνα συνετρίβη στη Θάλασσα της Ιάβας παρασύροντας στον θάνατο 189 ανθρώπους, ήταν ακατάλληλο για πτήση και θα έπρεπε να είναι καθηλωμένο δήλωσαν σήμερα ινδονήσιοι ερευνητές .
Το αεροσκάφος απογειώθηκε στις 29 Οκτωβρίου από την Τζακάρτα μεταφέροντας 178 ενήλικες, ένα παιδί, δύο βρέφη, δύο πιλότους και έξι μέλη προσωπικό καμπίνας. Λίγο μετά συνετρίβη στην θάλασσα της Ιάβας.
Η προκαταρκτική έκθεση είχε διαπιστώσει ότι σε προηγούμενες πτήσεις είχαν εντοπιστεί τεχνικά προβλήματα χωρίς να δίνει μια σαφή απάντηση για την αιτία της συντριβής.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Lion Air Έντουαρντ Σιράιτ είχε δηλώσει όταν έγινε το δυστύχημα ότι το αεροσκάφος είχε επισκευαστεί πρόσφατα έπειτα από τεχνικό πρόβλημα που αντιμετώπισε, χωρίς όμως να διευκρινίσει τη φύση του προβλήματος.
Σήμερα ινδονήσιος ερευνητής ανακοίνωσε ότι είναι ακόμη πολύ νωρίς για να πει κάποιος αν ζητήματα που αφορούν το εκσυγχρονισμένο σύστημα στήριξης του αεροσκάφους συνέβαλαν στο δυστύχημα.
Τα συμπεράσματα της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας των Μεταφορών της Ινδονησίας (KNKT), αναφέρουν ότι η Lion Air έθεσε και πάλι το αεροπλάνο στην κυκλοφορία παρότι είχαν εμφανιστεί προβλήματα σε προηγούμενες πτήσεις. Η έκθεση αναφέρει πολλές διαδικασίες συντήρησης που πραγματοποιήθηκαν για την αντιμετώπιση των αναφερθέντων προβλημάτων.
«Κατά την γνώμη μας το αεροσκάφος ήταν πλέον ακατάλληλο για πτήση και δεν θα έπρεπε να έχει συνεχίσει», είπε ο ίδιος. Η έκθεση της επιτροπής ωστόσο δεν καταλήγει σε αυτό το συμπέρασμα, αναφέρει όμως ότι οι πιλότοι δυσκολεύονταν με το αυτοματοποιημένο σύστημα στήριξης του αεροσκάφους, το οποίο ήταν νέο χαρακτηριστικό στον στόλο των 737 Max.
Η έκθεση αναφέρει ότι η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να διασφαλίσει πως το εγχειρίδιο λειτουργίας τηρείται «ώστε να βελτιώσει τo πρωτόκολλο ασφαλείας και να μπορεί ο πιλότος να παίρνει την σωστή απόφαση για την συνέχιση της πτήσης».
Oι ερευνητές είχαν αποκαλύψει ότι το αεροσκάφος σε προηγούμενες πτήσεις είχε αντιμετωπίσει τεχνικά προβλήματα που συνδέονταν με τα όργανα μέτρησης του ύψους και της ταχύτητας πτήσης.
Ένα από τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους και συγκεκριμένα ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης έχει ανασυρθεί, αλλά οι αρχές δεν έχουν ακόμη εντοπίσει τον καταγραφέα με τις συνομιλίες από το πιλοτήριο που μπορεί να παράσχει περισσότερες πληροφορίες για τον τρόπο αντίδρασης των πιλότων.
Οι οικογένειες των θυμάτων έχουν στραφεί δικαστικά εναντίον της κατασκευάστριας εταιρείας του αεροσκάφους, της Boeing, για εικαζόμενες κακοτεχνίες στον σχεδιασμό του αεροσκάφους, επικεντρώνοντας στο αυτοματοποιημένο σύστημα ασφάλειας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters, AFP
Σχετικές ειδήσεις: Αεροσκάφος με 189 επιβαίνοντες κατέπεσε στα ανοικτά των ινδονησιακών ακτών (video)
Έρευνες για τα μαύρα κουτιά του Boeing στην Ινδονησία-Φόβοι και για τους 189 επιβαίνοντες
Ινδονησία: Τέλος στην αναζήτηση θυμάτων από τη συντριβή του Boeing της Lion Air
http://bit.ly/2JXh8SE