Έξι σημαντικές δράσεις για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), μεταξύ των οποίων είναι η δυνατότητα, για πρώτη φορά μετά από 22 χρόνια αδράνειας του νομικού πλαισίου, απόκτησης απολυτηρίου δημοτικού σχολείου με ταχύρρυθμα προγράμματα σπουδών στα ΣΔΕ, καθώς και η δημιουργία τμημάτων ΕΠΑΛ μέσα στα Καταστήματα Κράτησης, ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου.
Οι δράσεις αυτές εντάσσονται στα πλαίσια της έμπρακτης στήριξης του θεσμού της δεύτερης ευκαιρίας στην εκπαίδευση ενηλίκων.
«Θέλουμε να αναβαθμίσουμε τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Ήδη έχουμε προχωρήσει στις ανάλογες νομοθετικές πρωτοβουλίες και αυτή η προσπάθεια θα συνεχιστεί», δήλωσε ο Υπουργός και ανακοίνωσε συγκεκριμένα:
Α) Τμήματα προετοιμασίας για συμμετοχή σε εξετάσεις απόκτησης απολυτηρίου δημοτικού σχολείου
«Ενεργοποιούμε τη δυνατότητα που δίνεται από τον ιδρυτικό νόμο των ΣΔΕ (άρθρο 5, παρ.3, ν2525/1997) για ταχύρρυθμο πρόγραμμα σπουδών δημοτικής εκπαίδευσης και απόκτηση απολυτηρίου δημοτικού σχολείου. Στα Τμήματα Προετοιμασίας θα διδάσκουν ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί ΠΕ70. Η διάρκειά του προγράμματος, τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής των εκπαιδευτικών καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων».
Β) Μητρώο Εκπαιδευτών και Συμβούλων
«Στο Τεχνικό Δελτίο Έργου των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας έχει ήδη εγκριθεί (στην αυτεπιστασία, με απ’ ευθείας ανάθεση σε ανάδοχο) το ποσό των 20.000 ευρώ για τη δημιουργία και συντήρηση Μητρώου ωρομισθίων Εκπαιδευτών Ενηλίκων και Συμβούλων (Ψυχολόγων και Σταδιοδρομίας). Στο πλαίσιο δημιουργίας του Μητρώου επανακαθορίζονται τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής των ωρομισθίων εκπαιδευτών, με σχετική υπουργική απόφαση».
Γ) Τροποποίηση Κανονισμού Οργάνωσης και Λειτουργίας των ΣΔΕ
«Έχουν ζητηθεί από τα αρμόδια Τμήματα της Δ/νσης Δια Βίου Μάθησης προτάσεις από τους Συλλόγους Διδασκόντων και τη Διεύθυνση των ΣΔΕ για την τροποποίηση του Κανονισμού Οργάνωσης και Λειτουργίας των ΣΔΕ, η οποία εκτιμάται ότι χρειάζεται για να επιλυθούν διάφορα ζητήματα, τόσο παιδαγωγικά όσο και διοικητικά, με στόχο την αποτελεσματικότερη λειτουργία των Σχολείων. Οι σύλλογοι έστειλαν προτάσεις. Αυτή τη στιγμή γίνεται ομαδοποίησή τους. Στην επικαιροποίηση θα συμπεριληφθούν και θέματα σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία των ΣΔΕ σε Καταστήματα Κράτησης. Δημιουργήθηκε άμισθη ομάδα που θα καταλήξει μέχρι τις 15 Μαρτίου στην πρόταση για τον νέο κανονισμό λειτουργίας».
Δ) Καθιερώνεται η Παιδαγωγική Συνεδρίαση ως αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα ΣΔΕ
«Δημιουργείται ομάδα Παιδαγωγικών Υπευθύνων (17 άτομα) οι οποίοι θα έχουν συγκεκριμένες χρεώσεις σχολείων στην επικράτεια. Οι Παιδαγωγικοί Υπεύθυνοι θα αναφέρονται στη Διεύθυνση Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου, ενώ η έδρα των υπευθύνων θα είναι οι κατά τόπους Περιφερειακές Διευθύνσεις. Είναι ήδη έτοιμη η αντιστοίχιση Παιδαγωγικού Υπεύθυνου και Σχολείων που του αναλογούν. Οι Παιδαγωγικοί Υπεύθυνοι υποχρεούνται να συμμετέχουν στις Παιδαγωγικές Συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων. Η προκήρυξη για την επιλογή τους μπορεί να γίνει αμέσως μετά τη δημοσίευση του νέου κανονισμού λειτουργίας των ΣΔΕ. Η ημερομηνία έναρξης της θητείας τους και η διάρκειά της θα ορίζεται με υπουργική απόφαση».
Ε) Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία επιλογής Συντονιστών Εκπαίδευσης σε Καταστήματα Κράτησης κατ’ εφαρμογή του άρθρου 31, «Αναβάθμιση και επέκταση της λειτουργίας των σχολείων των φυλακών» του νόμου 4521/2018)
«Την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου λήγει η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους για την πλήρωση των θέσεων. Θα ακολουθήσουν συνεντεύξεις. Η διαδικασία μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι 15 Μαρτίου. Μέχρι τότε πρέπει θα οριστεί με Υπουργική Απόφαση η επιτροπή που θα κάνει τις συνεντεύξεις».
ΣΤ) Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών Σ.Δ.Ε.
«Η επιμόρφωση των μονίμων αποσπασμένων εκπαιδευτικών και των ωρομισθίων εκπαιδευτών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας είναι στρατηγικής σημασίας και αποτελεί μέρος της εκπαιδευτικής πολιτικής μας, καθώς υποστηρίζει τη συγκεκριμένη καινοτομία και αναβαθμίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης. Καθώς ο εκπαιδευτικός στο Σ.Δ.Ε. καλείται να λειτουργήσει σε ένα νέο μεθοδολογικό πλαίσιο διδασκαλίας -που απέχει κατά πολύ από το αντίστοιχο του τυπικού σχολείου- εκτός από την κατάρτιση στο γνωστικό του αντικείμενο πρέπει να αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα την οποία βιώνουν οι εκπαιδευόμενοι και να κατανοεί τα προβλήματα και τις ανάγκες τους. Επιπλέον, καλείται να αλλάξει ρόλο και, εκτός από φορέας της γνώσης, να λειτουργεί ως σύμβουλος και εμψυχωτής, να ενθαρρύνει και να παρακινεί τους εκπαιδευόμενους να δραστηριοποιηθούν και να επεξεργαστούν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους, και κυρίως να μάθουν πώς να μαθαίνουν. Για τους παραπάνω λόγους προχωρούμε σε επιμόρφωση που θα γίνει τον Μάρτιο και θα διενεργηθεί σε δύο φάσεις για την Κεντρική Μακεδονία, δύο για την Αττική και μία για τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Θα συμμετέχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και ωρομίσθιοι). Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη και η διαδικασία επιμόρφωσης και για την επόμενη σχολική χρονιά (Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2019). Οι επιμορφώσεις θα είναι διήμερες, διάρκειας 20 ωρών, ενώ οι εκπαιδευτές των ΣΔΕ Καταστημάτων Κράτησης θα επιμορφωθούν, 6 ώρες επιπλέον (συνολικά 31 ώρες), συνεπώς η επιμόρφωσή τους θα είναι τριήμερη».
Απαντώντας σε ερώτηση για τη νέα αρχιτεκτονική στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που υλοποιείται και ειδικότερα για τη συνέργεια του Διεθνούς Πανεπιστημίου με τα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Κεντρικής Μακεδονίας, αφού ανέλυσε τη φιλοσοφία του εγχειρήματος, ο υπουργός Παιδείας τόνισε: «Για πρώτη φορά ακολουθήθηκε μια πρωτόγνωρη διαδικασία. Τα ίδια τα Ιδρύματα με εκπροσώπους που τα ίδια όρισαν, πρότειναν τον σχεδιασμό του ακαδημαϊκού μέλλοντός τους μέσα από συνέργειες Πανεπιστημίων με ΤΕΙ. Αυτό έγινε και με το Διεθνές Πανεπιστήμιο και τα τρία ΤΕΙ και μπορώ να πω ότι τυγχάνει ενθουσιώδους αποδοχής από όλους τους εμπλεκόμενους. Το σχετικό νομοσχέδιο είναι σε διαβούλευση και μέχρι το τέλος του Μαρτίου θα έχει ψηφιστεί».
Ο κ. Γαβρόγλου επισήμανε ότι οι Σχολές του Διεθνούς Πανεπιστημίου θα ενταχθούν στο φετινό μηχανογραφικό για την εισαγωγή των φοιτητών στο ακαδημαϊκό έτος 2019 – 2020, αλλά ως προς τα νέα τμήματα, είναι στη διακριτική ευκαιρία των συγκλήτων αν θα ενταχθούν φέτος ή του χρόνου στο μηχανογραφικό.
Ως προς τις προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, ο Υπουργός ανέφερε ότι εντός του Μαρτίου θα γίνει η προκήρυξη από τον ΑΣΕΠ και θα ανοίξει το σύστημα κατάθεσης δικαιολογητικών για τις 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, για το σχολικό έτος 2019-2020. Επιπλέον, θα εκδοθεί Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου που θα κατοχυρώνει τις 5.250 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2020-2021.
Για το μάθημα των Λατινικών ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι μπορεί να είναι μάθημα επιλογής για τους μαθητές που επιθυμούν να το διδαχθούν και ως προς τις αντιδράσεις απάντησε: «Είναι αντιδράσεις που εδράζονται σε ιδεολογικά και σε πολιτικά ζητήματα. Κάποια στιγμή στη χώρα μας θα πρέπει να μπει και το μεγάλο ερώτημα για το πόσο μελετάμε τον ρωμαϊκό πολιτισμό, γιατί όλοι αυτοί που θέλουν να τη γλώσσα των Λατινικών ξεχνούν ότι υπάρχει και ο ρωμαϊκός πολιτισμός ο οποίος ελάχιστα διδάσκεται».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
http://bit.ly/2JXh8SE