Έρευνα αγοράς για την «Black Friday» συστήνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή

0
Έρευνα αγοράς για την «Black Friday» συστήνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή

Για να μην  γίνει  κυριολεκτικά μαύρη  η «Black Friday» ο Συνήγορος του Καταναλωτή  προτρέπει  σε έρευνα αγοράς, τους επίδοξους αγοραστές-καταναλωτές  που σκοπεύουν να επωφεληθούν από την συγκεκριμένη προωθητική δράση.

Τι πρέπει όμως  να προσέξουμε όλοι εμείς που ελπίζουμε στην μεγάλη αγοραστική ευκαιρία που υπόσχονται  τα διάφορα διαφημιστικά μηνύματα;

Η διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη συμβουλεύει  να κάνουμε σύγκριση τιμών στα είδη που έχουμε επιλέξει και να είμαστε βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό.

Τυχόν εξωφρενικές προσφορές των ημερών πρέπει να αντιμετωπίζονται με σύνεση και προγραμματισμό. Η διαδικτυακή αναζήτηση μέσα από τις ιστοσελίδες των καταστημάτων είναι χρήσιμο εργαλείο και διευκολύνει τη σύγκριση και τον εντοπισμό της πραγματικής ευκαιρίας.

Να θυμάστε  ότι οι πλασματικές προσφορές συνιστούν παραπλανητική εμπορική πρακτική και απαγορεύονται. Παραπλανητική πρακτική συνιστά, επίσης, η αναγραφή και παρουσίαση υψηλών ποσοστών προσφοράς, τα οποία, ενώ παρουσιάζονται ως γενικά ή ό,τι αφορούν ευρείες κατηγορίες ειδών στην πραγματικότητα, καλύπτουν ελάχιστα προϊόντα-«κράχτες»».

Σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες, πρέπει να αναγράφονται η αρχική και η μειωμένη τιμή των προϊόντων που πωλούνται σε προσφορά και, προαιρετικά, το ποσοστό της μείωσης. Κατά κανόνα, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα. Προσοχή σε εκείνα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και στα προφίλ που πωλούν προϊόντα στα social media, χωρίς να αναφέρουν πλήρη στοιχεία της επιχείρησης (πλήρης εταιρική επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση, σταθερό τηλέφωνο, αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ, ΑΦΜ, e- mail), είτε εδρεύουν στην Ελλάδα είτε σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. Δεν είναι πάντοτε αξιόπιστα.

Κρατείστε όλα τα αποδεικτικά στοιχεία των συναλλαγών σας για να μπορέσετε να ασκήσετε τα δικαιώματά σας έναντι του προμηθευτή, αν παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα.

Μην ξεχνάτε πως  κατά την περίοδο των προσφορών, τα δικαιώματα των καταναλωτών εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

http://bit.ly/2JXh8SE